divendres, 19 de febrer de 2010

Un parell de ressenyes pel mes de març..


Últimament no escric a la revista H. Només em dedico a fer breus ressenyes de discos. Habitualment tenen una molt bona selecció musical, llàstima que el poc espai del que disposen no permet explaiar-se el que un voldria amb els textos. Sovint, els discos que em passen m'encanten. Normalment no conec les referències, per això m'encanta que m'ho passin. En Raül, que és el cap de redacció, té molt bon criteri, i penso que sap escollir molt bé els discos que em passa. M'ha descobert finures com Jóhann Jóhannson, Mountains, i JJ.

Al setembre vaig escriure la crònica d'aquest misteriós grup que més tard sembla haver triomfat el suficient com perquè totes les revistes de prestigi en parlin d'allò més bé. La seva música és purament pop, tot i que barreja elements d'electrònica paisatgística i balearica.

JJ
Nº2

Se trata de un grupo misterioso, igual que el sello que les acoge. JJ no tiene myspace, y la única información oficial de la que disponemos es la que nos ofrece la minimalista web de su discográfica, Sicerely Yours (fundada por miembros de The Though Alliance). Nº2 es la segunda parte de un primer EP lanzado este mismo año y que adelantaba ‘From Africa To Málaga’, tema incluído también en este álbum y que marca una clara línea de twee-pop refinado, pero que difiere del resto de cortes del álbum. El álbum sigue una curiosa línea rítmica predominante basada en la tropicália (Things Will Never Be The Same Again), además de superponerla sobre atmósferas típicas del pop escandinavo (Masterplan), manteniendo siempre firme su condición electrónica, Intermezzo es un claro ejemplo. Arnau Sabaté

El que més li fallava al disc, a nivell personal, era l'artwork de la portada. Més propera al cercle hippie-perroflàutic de la rave, que no al d'un grup d'avantguarda escandinava. Per sort de tots nosaltres, la seva nova referència, per la qual han canviat de segell, compta amb un disseny molt més adaptat a la classe que un grup suec d'electrònica hauria de tenir. El nou disc és diu nº3 i quan me'n van oferir l'oportunitat de parlar-ne no ho vaig dubtar. L'altra ressenya és d'un altre mestre del soul, apadrinat per la parròquia indie. Molt recomanable, però no tant com altres grans del soul blanc del segle XXI com Eli "paperboy" o Jamie Lidell..

JJ
Nº3
JJ sorprendieron en el 2009, y no tienen porqué dejar de hacerlo en 2010. Con una evolución de estilo coherente y un sobresaliente progreso técnico, el misterioso dúo sueco firma el que es su segundo trabajo, trabajando mucho más las melodías, reduciendo el beat de sus bases. Tras su paso por Sincerely Yours, fichan por el sello Secret Canadian, quienes confían en su capacidad por reinterpretar el pop baleárico de antaño sin que, en ningún momento quede descontextualizado. Los destellos electrónicos tomados de bases de dub sobreviven entre las alegres melodías, que predominan sobre las bases rítmicas de su anterior trabajo. JJ son capaces de transportar al oyente a un mundo fantástico, si se escucha la música con atención. La efervescencia de hits como Let Go o You Know son prueva de ello. Arnau Sabaté



Jesse Dee
Bittersweet Batch
A Eli “Paperboy” Reed le ha salido competencia, o una razón más por la que competir en el duro trabajo musical. Desde Boston llega Jesse Dee con su primer trabajo en solitario después de haber cultivado su voz, de jovencito, en la iglesia de su barrio, y de adolescente tocando en grupos de funk. Con un enfoque menos Rythm’n’blusero que su compatriota de Massachussetts, Dee practica un Soul de trasfondo Gospeliano, acercandose al sonido de Nueva Orleans. Elegante y mucho menos raspado la energía que factura Eli “Paperboy” Reed, quizás aspira mucho más a asemejarse en registro vocal a Jamie Lidell que a “Paperboy”. Jesse Lee es otro jovencito blanco capaz de desafiar las leyes naturales y demostrar que el Soul no solo es música de negros. Arnau Sabaté