diumenge, 11 de gener del 2009

El Guincho también pincha


Fa uns dies llegia el blog de Discoteca Océano, on hi vaig descobrir algunes coses que em van fer-me decidir per indagar una mica més sobre el tema que detallaré a continuació...
Discoteca Océano es el nom amb el que Pablo Díaz Reixa bateja la plataforma de promoció de tot el que té a veure amb el Guincho. Però abans que fitxés per XL, Young Turks i Mistletone a Austràlia, aquest era el nom del seu segell (Tot i que a discogs.com no hi apareix com a tal). He tingut molts dubtes per acabar fent aquesta aclaració, però pel que he pogut llegir, sí. Discoteca Océano era el nom amb el qual va veure la llum la seva primera referència. Pablo es va enganxar a aquest nom i, actualment, com a Discoteca Océano trobem alguns links a la xarxa, la del seu blog i la del seu myspace.

El tema és que llegint les aventures de la seva última gira, vaig veure que en un post hi havia un enllaç curiós que he decidit afegir aquí. Es tracta que Pablo Díaz Reixa (El Guincho segons diu l'arxiu) ha remixat a Joe Crepúsculo, concretament el tema Gabriela i del qual us adjunto un enllaç rapidshare per que us pugueu descarregar el tema. La qüestió és que aquest no és l'únic remix que ha fet, sinó que també n'ha fet d'altres per artistes de la talla d'Architecture in Helsinki. Dels quals en podeu escoltar el remix a l'enllaç anterior. El tema té unes sirenes que em recorden, no se per que, a uns Orbital enganxats a la vitamina tropical. De fet el que fa Pablo sempre té un regust tropical, sinó visiteu aquest enllaç on hi trobareu la sessió El Guincho Goes To Fader que Pablo Díaz Reixa va fer per la revista Fader Mag. Entre la selecció hi trobareu molts artistes que cita en la entrevista que li vaig fer jo, concretament quan parla sobre el significat de tropicalia en la seva música. També hi afegeix temes d'Alton Ellis, un gran magnat del reggae, del qual n'aplaudeixo la iniciativa ja que em sembla un artista sensacional. Us deixo a continuació amb el tracklist de la selecta:

01. Souley Kanté - Fanga
02. Bainito Muyanda - Kibaji
03. Balla et Ses Balladins - Sara 70 (edit)
04. Los Zafiros - Mirame Fijo
05. Caetano Veloso - Viola Meu Bem
06. Milton Nascimento - Saidas e Bandeiras nº2
07. Marconi Notaro - Desmantelado
08. Alton Ellis - These Eyes
09. Adoniran Barbosa e Demonios da Garoa - Saudosa Maloca
10. Jorge Ben - Barbarella
11. Lord Kitchener - Kitch You're So Sweet
12. Damiao Experiença - A Vida É Sempre Assim (edit)
13. Patience and Prudence - Tonight You Belong To Me