divendres, 2 d’octubre del 2009

Fuck Buttons #1

Aquests dos nois, que aquí surten tant macos, en realitat són uns retorçats. Almenys això és el que ens transmeten a través de la seva música. Densa, espesa i fosca però alhora crepuscular. No em cansaré d'assenyalar-ho. El que em transmet la seva música és la d'un estat purament febril, com el d'una tempesta violenta i la calma conseqüent. Quan plou molt et quedes radere el vidre mirant com plou, i la pluja t'anestesia, però quan surt el sol, i veus l'arc de sant martí i el cant dels primers ocells la calma és multiplica. Així doncs, aquesta és la meva sensació quan escolto aquests bons homes, que tocaran aquest dissabte al Nitsa en horari de club, i pels quals he escrit el text que veureu a continuació.

Ja aviso que aquest serà el primer, d'uns quants posts que publicaré al llarg de la setmana dedicats a aquest duet de Bristol. Avisar-vos que també podeu llegir la crítica de Tarot Sport (ATP, 09) al bloc d'A Viva Veu.

Fuck Buttons son un dúo de electrónica apocalíptica y, según como se mire, experimental, que con su segundo largo han adaptado a una vertiente electrónica más clubber, o lo que llanamente se entiende por aquello de ‘el bombo más marcado’. Al menos lo demuestran así en su primer single, Surf Solar (avance de su nuevo e inminente álbum Tarot Sport, producido por Andrew Weatherall (dj, productor y remixer de Primal Scream, New Order, etc.)

Salvando las distancias con otros dj’s y productores más habituales en el Nitsa, la sesión del próximo Sábado 3 de Octubre, será una arriesgada sesión de electrónica poco habitual, teniendo en cuenta las características del club. Donde noche tras noche pasan, detrás de los platos –ahora, los laptops- los pinchadiscos más finos del planeta con la maleta –y el disco duro- lleno de hits de techno ortodoxo.

Fuck Buttons no son cocooneros, ni siquiera ficharían por Kompakt, aunque quizás les encantaría a los dueños de Border Community o, quien sabe si a los de Ed Banger, también. Fuck Buttons son distintos, apuestan por un directo denso de electrónica tormentosa, creada con decenas de aparatejos y reproductores Playschool que manipulan en directo.

Tras el concierto de Times New Viking y Girls, en la [2], dentro de la programación Entre Primaveras, Nitsa remata la noche con la mejor electrónica experimental contemporánea. Con dos discos al mercado, ambos publicados por el prestigioso sello ATP Recordings, la prensa les alaba, y el público también. Yo de ustedes no me lo perdería!