dimarts, 21 de desembre del 2010

Oh! Cake & The Cookie


Dijous que ve toquen Oh! Cake and The Cookie A Viva Veu. Un grup força curiós que vaig entrevistar pel Mondo Sonoro a principis d'estiu. Resulta que alehores els hi vaig comentar que estàvem tancant el concert de Nadal i els hi vaig comentar si els hi interesava tocar, van dir que sí, i ahor em vaig assabentar que aquest és el seu primer concert "de veritat, en un bar de grans".

La Belize és una nena de deu anys que tot i la seva curta edat ja té dues cançons editades en un recopilatori, un disc en preparació, i ha participat en els corus del disc de Bedroom. Juntament a la Núria Muntaner han fet un grup que es diu Oh! Cake & The Cookie, de pop naïf, i aparentment infantil que quan hom l’escolta, permet decobrir-li un univers de sensacions perdudes en el temps, i l’evolució de la vida. Tal com elles m’indiquen, les seves cançons tracten d’amor i de fantasia. Tot i que les que actualment es poden escoltar aprofundeixen en la temàtica dels aliments, com a conseqüència del primer volum del disc minimúsica que s’acaba d’editar. La Belize passa l’estona distraient-se amb tot el que troba, fent la guitza a en Carlos d’Internet 2, que ens acompanya al costat, i quan li pregunto què fan, un sobtat atac de vergonya l’hi impedeix contestar. Però la Núria, que és al seu costat, li treu les paraules de la boca, “Explica-li va, Què és Oh! Cake & The Cookie?”. (Belize) “És un grup de música...”. Ah! Molt bé, i tu què hi fas? La Belize continua una mica vergonyosa, i m’explica que canta i fa percussions. Quan semblava que la cosa no arrencava, de sobte, la Belize oblida la vergonya, i es posa a xerrar, “La Núria toca el piano, i també canta, i fa les cançons..bueno, jo també...”. I aleshores és quan els hi pregunto sobre els inicis del grup, i la resposta de la Belize aixeca somriures entre tots els assistents, i deixa en evidència la meva poca creativitat periodística “Jolin, sempre la mateixa pregunta...”. Últimament, i gràcies a l’empenta del projecte minimúsica, els han fet moltes entrevistes. La Belize sembla atabalada de tants periodistes, però això no és raó de pes per no contestar-me, (Núria), “Jo la conec des de que va nèixer perquè els seus pares són amics de la meva germana. Jo li havia fet algun cangur, i haviem coincidit força. Amb la meva germana sempre coincidiem en assenyalar que era una nena amb molt potencial. La Belize és una petita artista...”. La última frase de la Núria la pot corrobarar qualsevol que passi una tarda amb elles dues. Ella té moltíssima activitat, poca por escènica, i això s’afegeix als coneixements musicals obtinguts, (Belize) “Fa dois anys tocava el piano, i ara a l’escola també faig música. A més, estic apuntada a la coral de l’escola”, que juntament conformen el còctel Oh! Cake & The Cookie. Personatges del bosc, monstres, gats, gossos,pretzels, pastissos i fulles d’arbres. Tot té lloc a les cançons del projecte personal de la Núria, al qual s’hi ha afegit la Belize. (Núria), “Jo tenia un projecte personal que es deia Oh! Cake. La Cookie va arribar l’estiu passat.”, i continua explicant “Eren cançons infantils que parlaven d’amor, i que tocava a casa meva amb el piano. Vaig gravar una maqueta, i la vaig regalar als meus amics. La sort va permetre que una de les cançons aparegués a un recopilatori de La Colazione i sonés per Radio3. A l’arribar la Belize, tot va cobrar un sentit”. La Núria sembla haver trobar la seva mitja taronja en l’àmbit artístic que li permet explotar les qualitats d’ambdues, i experimentar sensacions que la omplen. De moment tenen clar que volen un disc, “Serà una gravació casolana. Ens tancarem a casa, més que anar a un estudi a gravar. Si estem a casa és més còmode, per la Belize és més fàcil”. També tenen clar que volen un vídeoclip,”Farem el videoclip de Autum, al bosc, barrejant animació amb realitat. L’està fent la gent d’Escándalo Films, i serà en plan fantàstic, un bals amb animals i demés”.