dijous, 16 de setembre del 2010

Rusko, dubstep del que mola.

Havia descobert fa temps, i si no m'equivoco, Rusko en una recopilació de Soul Jazz Records. Aquest mes d'octubre m'ha tocat fer la ressenya del seu primer LP per H Mag i m'he sorprès de valent. El que he trobat allà dins m'ha fascinat. Autèntics himnes de dubstep que transporten al Londres més underground. Un crossover d'estils que l'anglés s'atreveix a mesclar sense escrúpols, i amb una capacitat innata de fer que les cançons no quedin descontextualitzades tot i distar bastant en quant a estils. Hi ha de tot: Dancehall, Grime, Disco, Dubstep...

La cançó que més fort m'ha calat és la que copio a continuació, on la vocalista és Amber Coffman de Dirty Projectors. Em sembla una peça preciosa i amb una melodia emocionant. Entenc que per molts dels que llegeixen això la cançó no els agradarà, i probablement quedaran sorpresos de que destaqui aquesta cançó com el higlight del disc, però la veritat és que m'ha semblat inexplicable. M'encanta la magestria amb la que es poden convinar aquestes dues textures. Vull dir les línies de baix amb els teclats i la veu tant dolça de l'Amber Coffman. M'imagino aquesta cançó com un tall imprescindible per punxar en qualsevol rave quan la nit quedi enrere, i comenci a sortir el sol.



Rusko
O.M.G.
A pesar de ser un conocido activista de la escena dubstep a nivel mundial, éste es el primer disco en solitario de Rusko. Lo que anteriormente conocíamos de Christopher Mercer eran maxis o temas perdidos por recopilatorios variopintos. Pero agárrense, porqué su primer larga duración es un discazo de tomo y lomo. Una absoluta obra maestra del género que tiene la capacidad de borrar fronteras estilísticas entre el dubstep de guetto (“Woo Boost”) con el Grime más emotivo de “Hold On” donde colabora Amber Coffman de Dirty Projectors. Eso no es todo porqué en O.M.G también hay sitio para otros estilos. Encontraran reminiscencias dancehall y Dub (“Rubadub Shakedown”), Disco (“You're On My Mind Baby”), Garage, etc. En fin, un disco muy variado pero excelente. Arnau Sabaté