diumenge, 10 de maig del 2009

No Surprises Lies pt. II: Senior i El Cor Brutal (Fronton Sesions)



Els que em coneguin saban que no tinc massa afany pels hypes -que no treu que m'agradin, que quedi clar-. Tot i això, quan trobo un grup que canta amb el cor, m'agrada proclamar-ho. Fa tot just un mes vaig descobrir, entre una pila de cedés, un digipack beige amb unes lletres mal traçades on s'entenia 'L'experiència Gratificant'. Un fet tant estúpid com descobrir un grup de València que canta en Català, desseguida em va cridar l'atenció. Creia que des de la mort de Joan Fuster i el desplaçament de Raimón a Barcelona, quedaven poques persones amb la valentia de proclamar que el Valencià i el Català són la mateixa llengua i que l'únic que els diferencia és la variant dialectal.
Deixant de banda reivindicacions polítiques -tot i que amb alguns missatges reaccionaris- les lletres de Senior i El Cor Brutal descriuen sensacions cotidianes amb molta classe. La veu de Miquel Àngel Landete transmet quelcom profund, atrapa. Les seves lletres són sinceres i per això m'agraden. El que us ofereixo a continuació és una gravació Lo-Fi que vam fer dintre d'una bugaderia el passat mes d'Abril, quan amb l'escusa que Landete es va desplaçar fins a Barcelona per tocar, nosaltres (el Mai a la Vida), el programa Ànima del 33 i el Nando Cruz de Rockdelux, el vam entrevistar. L'entrevista la podeu escoltar aquí, i els temes que canta són Quasi M'oblide de Tu i Última Voluntat (Adaptada d'una cançó del disc In The Reins de Calexico i Iron & Wine). Cap de les dues cançons les trobareu al nou disc. Podriem considerar-les gairebé com un inèdit. Tot i que el seu disc és elèctric i sigui una reinterpretació personal de les influències de les quals s'han anat nodrint durant tots aquests anys, la gravació que us ofereixo és a guitarra i veu. En format banda guanyen molt més. El cedé és impecable, amb un so extremadament mimat i un afany inextremis d'utilitzar material analògic per gravar les cançons, que li otorguen molta personalitat. Val a dir, en la seva contra que el dia que els vaig veure en directe, van sonar regular però, tot i això no em canso d'escoltar-los.

Parlant amb ells vaig descobrir que els hi encanta l'indie dels 90, sobretot el nordamericà, si més no vam estar parlant de grups com Pavement, Ride, Guided By Voices i Sebadoh. Landete va posar molt d'ímpetu en destacar la influència que havia exercit sobre la seva música les noves corrents folk i weirdfolk més contemporànies. Des de Will Oldham fins a Iron and Wine, Devendra Banhart i alguns més...


Senior i El Cor Brutal a les Fronton Sesions del Mai a la Vida

http://www.megaupload.com/?d=575OB8J5